نقش بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها
نقش بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها
امروزه عجیب به نظر می رسد که یک برند تجاری یا حتی یک شرکت در ابعاد متوسط، هیچ وب سایتی نداشته باشد. حتی در اینصورت هم، تقریباً غیر ممکن است که در هیچ شبکه اجتماعی حضور نداشته باشد. بنابرین خیلی عادی است که مشتریان برای شناخت برندها از این ابزار استفاده کنند و مسئولان کسب و کارها نیز به تبع آن ناچار هستند با آغوش باز به استقبال بازاریابی دیجیتال بروند.
از آنجا که استراتژی ها و ابزار مختلفی متناسب با نیاز و بودجه شما وجود دارد، عرصه بازاریابی دیجیتال فضای کاری زیادی دارد و امکانات گسترده ای برای علاقه مندان فراهم می کند. برای مثال شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالاتیکس، موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی شرکت خود را رصد کنید. چیزی که در روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی مقدور نبود.
یک طیف از روش ها و کانال های دیجیتال در زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. یک بازاریاب دیجیتال خوب می داند که هر ابزار چگونه می تواند اهداف او را محقق کند و هر یک چه مزایا و معایبی را در بر می-گیرد. برای مثال، بازاریاب دیجیتال یک شرکت ممکن است کارش را با چند پست وبلاگ درباره یک محصول جدید شروع کند، سپس بازاریاب شبکه اجتماعی شرکت از طریق پست های ارگانیک و خریداری شده در حساب های شبکه های اجتماعی شرکت به کمک او می آید. احتمالاً بازاریاب ایمیلی با ارسال ایمیل هایی به مشتریان محصولات مشابه، قسمتی از کار را به عهده خواهد گرفت. مجموعه تلاش این بخش ها و بخش های مرتبط دیگر، بازاریابی دیجیتال شرکت را شکل می دهند.
نظر بدهید